dinsdag 15 november 2016

Tutorial kado doosje



Ik kreeg geweldige leuke reacties over mijn theedoosjes. En de vraag of ik een uitleg/tutorial wil maken.

Zo gezegd en zo gedaan. Een filmpje en een geschreven uitleg met foto's.
Klik hier voor de film

Het gaat om deze doosjes, lees het hier terug


Benodigheden:

  • Scoringbord, heb je dit niet dan een prikmat of piepschuim
  • Vouwbeen of embossingpen 
  • Liniaal
  • Mesje en schaar
  • Potlood
  • Dubbelzijdig tape
  • Snijmat
  • 1 vel stevig papier van 21 cm x 21 cm
  • 1 vel stevig papier van 13.2 cm x 13,2 cm


Stap 1

Stap 1: 
Leg het vel van 21 cm op je scoringboard. En score op 7 cm en 14 cm , draai 1 slag en dan weer scoren op 7 en 14 cm. 

Geen bord. Teken op het 21 cm vel met potlood 2 lijnen waarvan 1 op 7 cm van de kant en de andere op 14 cm. Draai het papier 1 slag en doe het zelfde. Vouw daarna dit voorzichtig, dan kan je je potlood lijnen na het vouwen uit gummen.



Stap 2

Stap 2
Nu ga je nog 2 keer een vouwlijn maken. Van punt naar punt maar dan dwars over het papier heen. Zie foto hierboven. Dit doe je 2x. Je creĆ«rt dan een kruis op het papier. 



Stap 3 A

Stap 3
Je gaat nu de hoeken eraf snijden of knippen. Je kan van te voren met potlood een lijn trekken om er langs te knippen of te snijden.  Dit doe je van de ene vouwlijn naar de andere. Zie foto hierboven, stap 3. Vergroot de foto en ziet je de tekenlijnen. 
Zie foto hieronder Stap 3B. Zo moet het worden.


Stap 3B

Nu vouw je het doosje in elkaar. Kijk naar Stap 3C en 3D hieronder

 Stap 3C

Stap 3D




Stap 4

Stap 4 - De deksel
Pak het vel van 13,2 cm en score alle 4 de kanten op 3 cm.



Stap 5A


Stap 5
Knip de hoekjes in, zoals op de foto. Aan 1 kant. Zie ook foto 5B hieronder.

Stap 5B



Stap 6A

Stap 6
Plak op de hoekjes de dubbelzijdige tape en vouw dekseltje in elkaar zie foto hieronder Stap 6B

Stap 6B

En klaar is je basis.


Nu kan je het doosje versieren.
Veel plezier ermee en ik zie graag jullie creaties terug.
Heb je nog vragen?
Mail mij dan dcspieker@gmail.com




4 opmerkingen:

  1. Mooie uitleg met foto's en filmpje van de doosjes Diane.
    Ze zijn werkelijk prachtig!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, was dit patroon kwijt dus bedankt voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit patroon ben ik kwijt geraakt, wat ik jammer vond want ik wilde hem laatst maken, dus super en wat mooi gemaakt Ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Hi
Thank you for your kind message
I hope to you see back on the blog.

xoxo
Diana
***************************
Hoi,
Bedankt voor je leuke bericht.
Ik zie je graag weer terug op de blog.

xoxo
Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...