zondag 6 november 2016

I'll be home for Christmas



Kerstkoffer
Vandaag een leuke kerstkadokofferdoosje gemaakt ofzoiets hihi.
Ik vind kerst ook wel iets romantisch hebben en met Frank Sinatra in op de achtergrond zingend "I'll be home for christmas" is mijn idee geboren,


Ook heb ik getracht een soort van uitleg voor je te maken. Veel mensen weten niet zo goed hoe de uitdrukvellen werken en hoe je ze ook kan gebruiken en hoe de Dutch Doobadoo te gebruiken. Mijn missie is om jou ook verslaafd te maken.

Benodigdheden:

  • Schaar
  • snijmesje
  • vouwbeen of embossingpen of een score plaat.
  • lijm
  • plakband
  • potlood
  • Eventueel een paper distresser om de randjes gelijk te maken
  • Ik heb de uitdrukvellen van Studio Light: Winter memories en Frozen forrest gebruikt
  • Dutch Doobadoo mal van het koffertje
  • leuk papier voor het koffertje. 

Lees en bekijk alles eerst dan zie je vanzelf wat je er allemaal mee kan doen. 

1. Leg de mal op de achterkant van het papier en leg deze vast met een paar plakbandjes zodat het niet verschuift als je het overtrekt,  TIP: de rillijnen maak ik kenbaar met een stippellijn --- en de uitkniplijnen met een 1 hele streep in de mal.


2. Als je de foto uitvergroot zie je de lijnen. Achterkant van het papier wat ik gebruikte was donker, dus heb ik een zwarte fineliner gebruikt.  Je knipt de mal uil en ril de vouwlijnen. 


3. Hier kan je enigszins zien hoe je het geknipt en gerilt is.  

4. Zo hoort ie in elkaar.  Je kan voordat je van alles gaat plakken eventueel met een schuurmaatje of paper distresser de oneffe randen voorzichtig wegwerken




5. Ik wilde de hengels een andere kleur geven. Je trekt de hengsel weer over en knipt het uit.



6. Je plakt de hengels erop en maakt de randen weer gelijk met de paper distresser of schuurmaatje, 

Van hieruit kan je gaan versieren zoals jet het wil. Ik heb de kant bij de hengel dicht gelijmt en 1 zijkant dicht gelijmt. Zo heb je een mooi stevig doosje waar nog een kadootje in kan, zonder dat het aan de andere kant eruit kukelt. 

Natuurlijk een lief briefje geschreven aan mijn dierbaren: "I'll be home for Christmas". Treinkaartje erbij. Kadootjes erbij, bosjs rozen. En nu wachten.....


Uitdrukvellen kan je ook 3d maken door de foamblokjes te gebruiken, krijg je weer een leuk diepte effect. Zoals de bloem hier rechtsonder en de kadootjes links onder. 




Het treinkaartje met inkt "oud" gemaakt

Medaillon met foto's 
dit is uit het logo geknipt van Winter Memories van Studio Light

Hoekjes gemaakt op het koffertje

Lief briefje om kenbaar te maken dat ik thuis ben met kerst.


4 opmerkingen:

Hi
Thank you for your kind message
I hope to you see back on the blog.

xoxo
Diana
***************************
Hoi,
Bedankt voor je leuke bericht.
Ik zie je graag weer terug op de blog.

xoxo
Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...