Volgers

woensdag 8 juni 2016

Tunic free pattern

English below


Zomertuniek, gratis patroon
Ik wilde nog "even snel" een outfit in elkaar flansen. Inderdaad even snel :D

Je haakt 4 granny squares, ik heb de basis gebruikt. Uiteraard kan elk leuke granny gebruiken.
Toen ik er 1 af had, voor mij gehouden met 1 punt naar boven voor de hals. En gekeken of ik het groot genoeg vond. De andere 3 even groot gemaakt en op de foto kan je zien hoe ik ze vast gemaakt hebt. Is erg lastig uit te leggen maar oh zo simpel! De bandjes heb ik er al laaste op gezet. De hals lijn heb ik 2 rijen vasten gehaakt. Met in de punten steeds in 1 steek, 3 vasten om de punt te behouden.

Als je dit aan de onderkant zou doen en gewoon doorgaat als een soort ripple deken in het rond, dan kan je dus een jurk of rok maken. Of als je de mouwen dicht maakt en de hals wijder, dan heb je een rok.





Summertunic
I need a quick  easy outfit.  So I did

Crochet 4 granny square in a pattern you like. I've used the basic granny.
When I finished the first one. I checked the size. Hold the square with 1 corner up for the neckline, see the first picture. When you like the size, crochet  4 more. And use the second picture to connect them.
Crochted a border with dc, twice above in chevron style, to keep the corners sharp on top.

If you want a dress. Crochet the same way in chevron/ripple under. As long as you like.
Or..... shut the sleeves and make the neckline bigger than you got a skirt.
And both, if you continue the ripple/chevron under than you can make a long dress or skirt. In every stich you like.

Hope you like it!

Show me your dress/skirt/tunic
Ik zie graag je jurk/rok/tuniek te gemoet.

8 opmerkingen:

Hi
Thank you for your kind message
I hope to you see back on the blog.

xoxo
Diana
***************************
Hoi,
Bedankt voor je leuke bericht.
Ik zie je graag weer terug op de blog.

xoxo
Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...