dinsdag 5 januari 2016

# 1 Deken Dinsdag

Hoi allemaal,

Jawel, ik ben weer aan een deken begonnen en wat verslavend is dat!!!
Nu met een grote sprei voor op mijn bed. Ongeveer 220 x220 moet ie worden. 





Sprei
Ik haak deze met Papatya Batik en dan de paars/zwart tinten. Ook ben ik erachter gekomen dat dit garen exact hetzelfde is als de IceYarn Magic light, het komt uit dezelfde fabriek. Dus ik was blij verrast.



Het garen Papatya had ik al een tijd geleden gekocht, flink wat bollen want ik gebruik de Mandensteek en door de reliëfstokjes die je gebruikt verlies je hoogte maar het wordt wel heel erg mooi.




Met haaknaald 6 wordt het erg mooi. Ik haak van nature al erg los en met deze maat vind ik het erg mooi worden want ik wil dat het soepel valt en door de reliëfstokjes wordt het al dik en massief. Het geeft een prachtig effect met dit garen en de Mandensteek.




Corner to corner
Je ziet op de foto ook nog iets anders liggen. Ik heb van de vorige twee ripple dekens zoveel garen over dat ik makkelijk nog een plaid kan maken. In totaal komt het neer op 14 bollen.
Dit is mijn restdeken. Op z'n Engels noemen ze het ook wel eens "scrapghan" afgeleid van scrap =  rest en ghan van afghan wat voor deken of plaid staat.



 Ik haak deze met de corner to corner steek. En ik kies de kleur waar ik op dat moment zin in heb.  Ene keer maak ik meteen de bol op en de andere keer niet. Dit was echt een verrassingsplaid en haak net als de Mandensteek erg prettig weg.







Zo komt  mijn kast goed leeg. Heerlijk!  Ik ga proberen elke dinsdag of donderdag een bericht te plaatsen over het wel en wee van deze twee dekens. Dit is tevens een stok achter de deur voor mij zelf. :D Zodat het geen onafgemaakte projecten worden.



Waar ben jij mee bezig?
Reageer hieronder en als je een blog hebt kom ik graag buurten. 











4 opmerkingen:

  1. Hoi Diana,

    Mooi worden ze! Ik ben nog steeds met dezelfde deken bezig... Ik vrees dat het een gebed zonder einde wordt. Alhoewel één van de kleine dames me ook al in de nek hijgt: Die wil een roze deken, als het even kan gisteren nog. Ik vermoed dat het eerder volgend jaar wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha, het is zo heerlijk, zo 's avonds met een filmpje op. En haken maar...

      Verwijderen
  2. Hoi hoi, ik zag dat jij een 3D granny block spanner hebt ontworpen. Is deze ook te koop? Zo ja, waar is deze dan te koop?

    M vr gr, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,

      Dat klopt. Tegenwoordig kan je ze bestellen op aanvraag en per email.

      Op deze website vind je meer info: http://dok73.nl/?23,granny-square-blocker

      En via info@dok73.nl kan je je bestellen/vragen plaatsen.

      groetjes
      Diana

      Verwijderen

Hi
Thank you for your kind message
I hope to you see back on the blog.

xoxo
Diana
***************************
Hoi,
Bedankt voor je leuke bericht.
Ik zie je graag weer terug op de blog.

xoxo
Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...