dinsdag 3 november 2015

Boek recensie: "Sokken haak je zo!"

Boek recensie


Gebreide sokken
Na diverse sokken brei workshops en cursussen nooit verder gekomen dan dan de boord. Echt rampzalig. Ik ben al jaren aan het klooien ermee. Ik moet en zal gebreide sokken hebben. Nou...

Pre- order
Paar maanden geleden had ik in pre-order het boek "Sokken haak je zo!" besteld. Ik was het boekje totaal vergeten totdat ik vorige week het boekje op mijn deurmat had liggen!  Ik heb meerdere sokken brei boeken waaronder "Sokken brei je zo!".



Ook dat lukte niet. Ik heb sokken breien van het voorjaar opgeven. Ik werd er echt helemaal link van. zie foto. Niks voor mij.

Totdat ik dit boekje ontdekte.....
Boek
Het boek is duidelijk zoals altijd en zit zelfs QR codes in, die je kan scannen met je tablet of telefoon en je gaat meteen naar filmpjes met tekst en uitleg. Ideaal!


Sok
En echt bizar, binnen 1 dag, ZONDER uithalen 1 hele sok gehaakt!!!  Zo makkelijk en zo leuk.
Deze gedachte kwam zelfs in mij op: "dit had ik zelf ook kunnen bedenken". Niet helemaal waar natuurlijk. Dan had ik weer bij de beruchte hiel vast gezeten.
Nou niks meer berucht aan, gewoon echt helemaal geweldig! Hahaha.
Uiteraard is dit mijn eerste sok en exact passend op maat. Dus een keer wassen en hij is te klein. Maar hij is perfect!
Binnenkort weer nieuw sokkengaren halen en dan voor het echie. EINDELIJK!

Garen
Ik heb van Lammy Yarns, Running garen gebruikt, 1 bol is 1 sok maat 41. 
Maak je een proeflapje, neem dan 3 bollen. Want je bent al wat kwijt aan het proeflapje. Dan red je het net niet met 2 sokken met 2 bollen.


Al met al mijn beoordeling: Een dikke vette 10! Absolute aanrader!


Als ik het kan, dan jullie zeker weten ook! Laat maar zien jullie sokken!







4 opmerkingen:


  1. Haha weer een nieuwe verslaving, wel een leuke, al denk ik hoeveel
    paar ga je maken en hoevaak ga je ze dan ook echt dragen hihi
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze zijn dus echt draagbaar ook. Voor in schoenen. Dus dragen doe ik zeker. Doe ik trouwens al met gebreide sokken.
      Sokken kan je nooit genoeg hebben.

      Verwijderen
  2. Wat leuk om zo'n enthousiaste reactie op mijn boekje te ontdekken! Geniet ervan Diana!
    Groet van Jo An (van het boekje dus ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Hi
Thank you for your kind message
I hope to you see back on the blog.

xoxo
Diana
***************************
Hoi,
Bedankt voor je leuke bericht.
Ik zie je graag weer terug op de blog.

xoxo
Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...