Volgers

woensdag 28 oktober 2015

Deken Dinsdag #1

Deken Dinsdag

Een dagje later :D 
Ik zou het rustig aan doen. Toch gisteren maar begonnen aan de deken voor mij zelf. Ik heb er echt zin in!

Het wordt weer de Neat Ripple van Attic24 maar dan de Cottage kleuren. Zoals de foto hieronder moet ie worden.

Dit is foto en deken van Attic24 met de warmen Cottage kleuren.   

Uiteraard kon ik het niet laten en gisteren toch de eerste 4 kleuren gehaakt.



En het zal zwaarder worden omdat er geen druk achter zit. Alhoewel ik hem eigenlijk wel voor kerst af wilde hebben.  Idiote is ook, dat ik een hele haaknaald kleiner ben gaan haken met naald 3 en minder steken opgezet en nog is ie 150cm breed. Hahaha. Best knap.
Dat is niet erg. Maar hij had iets smaller gemogen, eigenlijk meer puur om de kortere rijen.  Maar de vorige deken was heerlijk groot. Dus dat is echt geen drama.
Ik heb er wonderingswaardig enorm veel zin in!





Tip 1:
Houd je aan je dagdoel. Elke dag die dagdoel maken.
Ga niet zeggen: "oh vandaag heb ik wel 4 dagdoelen gehaakt dus 4 dagen rust". Als je dat doet, ga je de fout in. Ga de volgende dag gewoon verder met je dagdoel. En dwing je soms zelf dan ook om ook maar alleen je dagdoel te haken. Dan schiet het ook op.  Vooral als je bijna op de helft bent is het pittig en daar MOET je door heen. 
Dus alles wat je meer haakt op een dag is dan mooi meegenomen. Je merkt dat je al heel snel in die flow zit en het zelfs gaat missen als je klaar bent!



Tip 2:
Je dagdoel altijd het minimale doen. Niet denken, oh ik doe wel 5 kleuren op 1 dag. Dat is echt inmens veel en gaat je opbreken. Als je het minimale doet, blijft het serieus leuk!

Tip 3:
Hecht bijvoorbeeld om de 5 kleuren, je draden af. Dat scheelt inmens veel werk aan het einde.

Tip 4:
Bewaar deze draadjes en maak er je eigen staaltjes van als je deze nog niet hebt.

Tip 5:
Zorg dat je een klein snel haakwerk er naast doet. Want wij mensen zijn gemaakt om dingen af te maken en als het te lang duurt dan haken wij, de mens, te snel af. ( ja ja leuke woordspeling :D ) En gaan we niet meer verder.

Tip 6:
De rand is nog pittiger. Dat zijn sowieso twee hele lange rijen. Doe dan 1 rand per dag.





Laat je je vorderingen zien aan mij? Als je wilt dan plaats ik het hier in een foto galerij!


2 opmerkingen:


  1. Ziet er super uit, lekker bezig jij ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik doe mijn best :D

      Jij ook! Liefs

      Verwijderen

Hi
Thank you for your kind message
I hope to you see back on the blog.

xoxo
Diana
***************************
Hoi,
Bedankt voor je leuke bericht.
Ik zie je graag weer terug op de blog.

xoxo
Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...